.............................................Fiat Seicento, neskôr F 600

V roku 1998 sa objavila novodobá 600vka, Fiat Seicento (seicento po slovensky 600).
Fiat takto pokračoval vo výrobe mini áut a to práve v poľskom meste Tychy.
Od starej 600vky sa líši skoro všetkým, okrem toho, že je malá.
Trojdverová karoséria s motorom vpredu, s predným náhonom a batožinovým
priestorom vzadu, s kotúčovými brzdami v predu a posilovačom (za príplatok s ABS).
To sú najzákladnejšie zmeny modernej 600vky.

...........
 
Pre „bežných“ ľudí boli vyrábané modely  Fiat Seicento S, SX (899 cm3, OHV, 39 koní) a Citymatic s automatickou spojkou.
Pre „ekologicky cítiacich“ bol model Elettra s trojfázovým motorom napájaný
z batérií (20 až 40 koní).
No a pre „drsnejších“ bol model Sporting (1108 cm3, FIRE, 54 koní).
Ten bol obohatený o otáčkomer v strede prístrojovky, prepracovanejším podvozkom, športovo odstupňovanou prevodovkou a športovými nárazníkmi.

K Seicentám je zohnateľný originál Abarth Kit, ktorým bola obohatená aj edícia úplne najšportovejšieho Fiatu, Seicento Schumacher Edition.

..........................................

Podrobnejšie opíšem hlavne tento model, keďže  má všetko čo predtým spomenuté
modely, ale je obohatený o športové doplnky.

Od prevedenia Sporting sa odlišuje ozdobnými prahmi, strešným spojlerom a o číslo
väčšími, 14-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny. Špeciálnu sériu spoznáte podľa
loga s podpisom Michaela Schumachera na veku batožinového priestoru a prahovými plastovými lištami. Poradové číslo tejto limitovanej verzie sa nachádza na pravých
dverách. Podotýkam, že SSE bolo vyrobených len 5000 kusov.
Interiér je obohatený o hliníkové doplnky, ako sú napríklad tiahlo ručnej brzdy,
stupačka na ľavú nohu, hliníkové pedále, rámik manžety radiacej páky.
Volant a hlavica radiacej páky sú potiahnuté kožou a obšité červenou niťou.
Športovo tuhšie sedadlá, mechanizmus sklápajúci operadlo a posúvajúci ho dopredu dopĺňajú komfort . V maximálnej miere sa tak uľahčuje prístup na zadné sedadlá,
ktorý je najmä pre vyšších pasažierov obtiažny.
Priestor na zadných sedadlách možno označiť za plnohodnotný pre deti, núdzovo
ho môžu využiť aj dospelí.
Batožinový priestor má objem 170 l, po sklopení zadných delených sedadiel 810 l.

Už Sporting disponuje elektrickým posilňovačom riadenia.
Stiesnenosť v priestore pedálov je už štandardom u malých áut.

Po 7 rokoch výroby a to práve v roku 2005, kedy Fiat 600 slávil 50-te výročie od svojho narodenia sa spoločnosť Fiat rozhodla pre zmenu názvu Seicenta na F 600.

....................

............ ... technické informácie ...