........................................................................................................................................... Naša galéria

...................................11. stretnutie historických vozidiel FIAT 600
....................................................... 1. – 3. júl 2016
......................... (Tajov - Bystrá - Slovenská Ľupča - Banská Bystrica)
.................
................................ .............

...Už 11.ročník stretnutia historických vozidiel Fiat600 v Tajove sa začal v piatok 1.júla 2016.
Žalostne malý počet posádok, z 15 prihlásených prišlo len 8 a zvyšných 6 sa na poslednú chvíľu ospravedlnilo a nezúčastnilo z rôznych dôvodov. Nevadí, mohlo byť aj horšie.

Mohlo, ale nebolo, pretože počasie prialo až príliš, ako keby tušilo kam sa chystáme. A to konkrétne hneď v sobotu ráno smer Bystrianska jaskyňa, jedna z 12 sprístupnených na SK. Teplota vo vnútri 6 stupňov, teplota vonku skoro 30 stupňov. Čakal som búrku pri otvorení vstupných dverí v dôsledku stretu teplého a studeného vzduchu. Teplé oblečenie pri obdivovaní stalagmitov , stalaktitov a asi aj stalagnátov sa veru šiklo. Po odkrvení mozgu dnu a prekrvení von odchádzame do Slovenskej Lupči na Lupčiansky hrad.

Takmer celý zrekonštruovaný, ale už konečne sprístupnený, naozaj veľmi pekný a honosný nás privíta 700 ročnou lipou na nádvorí, pod ktorou po prehliadke dávame foto na večnú pamiatku. Ešte pár krát do nej tresne blesk a možno tu už nebude. Medzi tým sa parkovisko zaplnilo nejakými svadobčanmi a už sa veru mladomanželia súkaju do jednej talianskej rekvizity a zvečnujú túto chvíľu fotením. Tak už nech sa im darí, my ideme na obed do reštiky za Lučatínom.

Nepatrí sa odbiehať od stola, ale obedujúci hostia to bez váhania porušili, keď zbadali stádo splašených talianskych koní rútiacich sa na parkovisko. Obed a doplnenie tekutín dehydrovaným účastníkom stretnutia zlepší už tak dobrú náladu, dezert a siestu
si už doprajeme na námestí SNP v Banskej Bystrici.

Opäť sa vraciame do kempu v Tajove, kde po horúcom zvyšku dňa sme radi, že sme v chladnejšom prostredí hôr. Neviem či ten guľáš a diskusia do neskorých nočných hodín nečakane pritiahla búrku a ochladenie, ale ráno sa teplé jaskynné oblečenie použilo opäť.

Po raňajkách mierime znova do Banskej Bystrice, presnejšie  do múzea SNP a po prehliadke partizánskych nádobíčok, opätovnej spoločnej fotenici a káve ukončujeme stretnutie a každý prchá svojim smerom.

Znova sme na našom stretnutí spoznali nejaké pekné zákutia Slovenska a v tomto duchu sa aj stretnutia konajú. Ďakujeme Libuške za čas a snahu pri hľadaní týchto zákutí, Edovi za organizáciu.

Budúci rok ak počasie dopraje, tak možno bude aj voda a kúpanie.

Ďakujeme všetkým účastníkom stretnutia a všetkým príjemným okoloidúcim, ktorých tieto historické vozidlá zaujali.

................................................ ... komentáre ... .............. ... celá galéria