................................................. Carlo a Fiat Abarth

... Karl (Carlo) Abarth sa narodil  15. novembra 1908 vo Viedni.
Po skončení „základnej“ školy sa ihneď venoval technike, motorom,
ako automobilovým, tak aj motocyklovým.

Začal pretekať na Grindly-Peerless, pokračoval s James a DKW.
V roku 1928 postavil svoj prvý pretekársky motocykel s obsahom 250 cm3
a vodným chladením, ale o dva roky neskôr havaroval a prerušil svoju
pretekársku kariéru až do roku 1932.

.................................................

Pokračoval na sajdkáre Sunbeam
a v roku 1934 vyhral na motocykli rýchlostný súboj s vlakovou súpravou
Orient-Express.
Cez druhú svetovú vojnu odišiel do Talianska, kde pôsobil ako zástupca firmy Porsche.

Práve v tejto spoločnosti sa Abarth stal šéfom pretekárskeho tímu Cisitalia,
kde pracoval na monopostoch F1 a zmenil si krstné meno na Carlo.
Po skrachovaní Cisitalia získal Abarth niekoľko závodných áut od tejto firmy a s Armandom Scagliarinim 15.apríla 1949 založil spoločnosť Abarth&Co
so škorpiónom v logu.
Škorpióna použil Abarth nie náhodou............
Bolo to znamenie zverokruhu, v ktorom sa narodil.

V roku 1950 na turínskom autosalóne predstavil prvý Abarth 204A
(Spider Cisitalia) s talianskym motorom Fiat s obsahom 1090 cm3
a maximálnou rýchlosťou takmer 200 km/h.

A práve v roku 1950 začala Abarthova spolupráca s Fiatom.
Jeho prvé diela boli kupéčka s karosériami Bertone, Boano, Ghia, Pininfarina.

No a konečne v roku 1955 sa Carlo Abarth pustil do projektu Fiat Abarth 750 Berlina odvodeného z Fiat 600 A, ktorý o rok neskôr prvý krát uzrel svetlo sveta.
Obsah motora zvýšil z 633 na 747 cm3, čím zvýšil výkon z 14 na 31 kW
(19,6 na 43,4 koní) a maximálnu rýchlosť z 95 na 130 km/h.
 Tu sa začala éra Fiatov tohto typu , kde v roku 1960 sa obsah motora zvýšil
na 847 cm3 a v roku 1962 na 982 cm3.
V 14 ročnom období vzrástol výkon na 80 kW (112 koní) a maximálna rýchlosť
sa vyšplhala na 190 km/h.

1956 – 1959   Fiat Abarth 750 Berlina
1960 – 1964   Fiat Abarth 850TC Berlina
1961 – 1963   Fiat Abarth 850TC Nurburgring, Fiat Abarth 850TC Nurburgring Corsa
1961 – 1964   Fiat Abarth 1000 Berlina Corsa
1961 – 1967   Fiat Abarth 1000 Berlina
1964 – 1968   Fiat Abarth 850TC Corsa, Fiat Abarth 1000TC Berlina Corsa
1967 – 1968   Fiat Abarth 850TC Corsa
1967 – 1970   Fiat Abarth 1000TCR Berlina


................... viac v Abarth tech. info

Tieto Abarthy sa v prvom rade vyznačovali  4 kanálovým výfukovým potrubím, ktoré anulovalo tlakové rušenie valcov.
Posledné typy boli okrem iného vybavené kotúčovými brzdami
a pružením s točitou strunou na obidvoch nápravách, dvoma dvojkanálovými karburátormi Weber no a samozrejme typickou prednou maskou s chladičom.




Počas tohto obdobia si rovnako počínal aj menší Fiat 500, vznikli prototypy
Abarth 207 až 210 A, Simca 1300 a 2000, Abarth Sport Spider 2000
a OT 2000 Coupe, Fiat Abarth 1300/124, Porsche Carrera GTL 356B,
Abarth A112 Autobianchi, Fiat Abarth 124 Rally a mnoho ďalších veľmi zaujímavých projektov.

...........................V roku 1971 Carlo Abarth predal svoju firmu Fiatu.
..............................................24.septembra 1979 zomrel.


..........................................................